augusti 2019

CBD olja träning

Kan CBD oljan förbättra ens diet?

Den som försöker förbättra sin diet tittar alltid till nya alternativ och försöker alltid hitta olika sätt att förbättra sin kost.

På senare tid har CBD oljan blivit oerhört populär bland fitness freaks och fördelarna som oljan medför har varit märkvärdiga. Dock genomgår oljan en massa kontroverser och om den kommer vara fullt tillgänglig överallt är fortfarande en fråga som hänger i luften.

Oljan köps i dagsläget enklast via internet från andra europeiska länder och för den som önskar prova den och undrar om oljan kan ge en fördelar kommer här ett intressant blogginlägg.

Vad är fördelarna med att inta CBD olja?

CBD olja står för cannabidiol olja och är en olja som utvinns ur plantan hampa.

Oljan är känd för att ge en lugnande känsla utan att påverka en rent psykoaktivt. Man kan alltså inta oljan och känna sig lugnare, känna en minskad stress och helt enkelt prestera bättre i vardagen.

Med de effekterna i åtanke kanske man undrar om CBD olja kan hjälpa en rent allmänt—och om så hade det i sådana fall varit effektivt om man intog oljan i samband med sin diet?

Svaret är väldigt kort och enkelt. Ja, oljan kan hjälpa dig. Att ta den i samband med din diet rent rutinmässigt kan vara en fördel. Man bör dock vara försiktig, som är fallet med alla kosttillskott och läkemedel.

CBD olja ska intas var sjätte timme sägs det. Dock äter de flesta mycket oftare än så. Därav kan man dra slutsatsen att oljan kanske effektivast intas varje morgon i samband med frukost och kanske varje dag i samband med middagen? På så vis kan man täcka ett 12-16 timmars spann och inte behöver aktivt tänka på att inta oljan, utan man intar den i samband med sin diet.

Att inta oljan innan sömns

CBD oljan klassas idag som ett läkemedel och en av fördelarna med detta läkemedel är att det kan hjälpa en att sova. Tar man några droppar CBD innan sängdags kan det hjälpa en att sova bättre, och därmed vakna piggare morgonen därpå.

Om man önskar tajma intaget av CBD olja med läggdags bör man anpassa sin rutin så att man tar oljan var sjätte timma och så att dagens sista intag förfaller i samband med läggdags.

Effekterna sägs kännas av efter 20-30 minuter efter intag vilket gör det effektivast att inta oljan några minuter innan man går och lägger sig. Möjligtvis i samband med tandborstning eller andra rutiner man må ha innan läggdags.

Ett exempelschema man kan följa om man önskar tajma intaget innan läggdags är:

  1. Ta oljan i samband med frukosten kl 7 eller kl 8:00.
  2. Ta några droppar efter lunch, kl 13 eller kl 14:00.
  3. Ta några droppar innan läggdags, kl 20:00 eller kl 21:00.

Även om man inte går och lägger sig kl 21:00 kommer det ta några minuter innan oljan får sin effekt. Man kommer således känna sig lite lugnare möjligtvis närmare kl 22:00 och när man lägger sig har oljan redan börjat verka.

Med detta schema kommer man att inta oljan i samband med sin diet, och ja, den kan mycket väl hjälpa en! Den sista doseringen tar man i samband med läggdags och så har man helt plötsligt fått ut det mesta utav oljan.

Genom att ta den i samband med sina vanliga rutiner kan man börja använda oljan regelbundet utan att behöva tänka på den allt för mycket. Snart kommer man att känna en effekt och om man gillar effekten eller den produktivitetsökning oljan må ha medfört kan man fortsätta med den. Märker man ingen skillnad kan man sluta konsumera oljan utan att påverka sina rutiner överhuvudtaget.